zondag 10 december 2017

DIY: MAAK JE EIGEN KERSTKAARTEN


Ieder jaar met kerst vind ik het weer enorm leuk om kerstkaarten te mogen versturen. Dit jaar verstuur ik zelfgemaakte kerstkaarten. Mijn ideeën deel ik graag, zodat je zelf ook je eigen kerstkaarten kan maken.



Als je alle kerstkaarten wil maken, heb je de materialen nodig op bovenstaande foto. Alle materialen zijn te krijgen bij de HEMA.




Hello New Year - Kaart

Nodig:
Enveloppe
Blanco kaart
Coctailprikkers 'Hello New Year'
Glitter maskingtape.  deze of deze
Zwarte fineliner
Schaar
Lijm

Leg in het midden van je kaart een zilveren en een gouden prikker met de stokjes dwars over elkaar. Plak de stokjes vast met een stukje maskingtape over de stokjes heen op de plek waar deze elkaar kruisen. Als laatste teken je met een zwarte fineliner sterretjes om de kaart op te vullen.



Rudolph kaart

Nodig:
Confetti sterren
Glitter maskingtape.  deze of deze
Cocktailprikkers Rudolph
Rub-on stickers
Lijm
Schaar
Enveloppe
Blanco kaart

Knip +/- 3cm van het houten stokje af.
Leg de Rudolph coctailprikker op de kaart en plak het met een stukje maskingtape vast op het papier.
Knip een rub-on sticker uit van je velletje en plak deze op je kaart waar jij een tekstje wil hebben staan. Wrijf goed over ieder plekje van de sticker. Daarna kan je het folielaagje voorzichtig verwijderen.
Plak als laatste nog een aantal glittersterretjes op.




Gouden ster Kaart
Nodig:
Coctailprikkers 'Ster'
Rub-on stickers
Enveloppe
Blanco kaart
Washi/masking-tape met kerstprint. deze of deze
Gelpen zilver

Als eerste plak je de cocktailprikker met stukje tape vast op de kaart. Daarna teken je met een zilveren (gel) pen streepjes om de ster heen zodat het lijkt alsof hij schittert. Als laatste kies je een leuke tekst uit van het rub-on stickervel. Goed wrijven en dan kan je het bovenste folielaagje er voorzichtig af halen. Klaar!



Het is ook leuk als je je enveloppen versiert. Op bovenstaande foto zie je hoe ik mijn enveloppen heb versierd. In de enveloppe doe ik naast de kaart ook een klein beetje glitterconfetti. Dan is het een echt winters kerstfeestje als je de enveloppe opent.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten